DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
MESLEKİ GELİŞİM BİRİMİ – PROFESSIONAL DEVELOPMENT UNIT
“When teachers stop learning, so do students – Öğretmenler öğrenmeyi bıraktığında,
öğrenciler de bırakır” – Jim Knight
DEÜ Yabancı Diller Yüksekokulu öğretim kadrosunun sürekli öğrenimine ve gelişimine büyük önem verir. Bu amaca hizmet etmesi için okutmanlarının ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda gelişim programı hazırlayacak bir “Mesleki Gelişim Birimi” – Professional Development Unit (PDU) oluşturulmuştur.
Misyon
PDU, SoFL (School of Foreign Languages) öğretim kadrosunun gereksinimlerine ve ilgi alanlarına göre belirlenen, onların bilgi ve becerilerini arttırmaya yönelik, yenilikçi, işbirliğine dayanan ve güncel konularda atölye çalışmaları, seminerler ve araştırma çalışmaları düzenlemek ve geliştirmek için oluşturulan bir komitedir.
İş tanımı
– Mesleki Gelişim Birimi’ni yönetmek
– Yabancı Diller Yüksekokulu’ndaki eğitimin kalitesini artırmak için öğretim üyelerinin ihtiyaçları doğrultusunda hizmet içi eğitim ve gelişim programları düzenlemek.
– Atölye çalışmaları, seminerler ve araştırma ve öğretmen geliştirme projelerini koordine etmek
– Bölüm Başkanları ve diğer koordinatörlerle etkili iletişim kurmak
– Yabancı Diller Yüksek Okulu’nun idari ve mesleki gelişimine katkıda bulunmak
– SoFL personelinin yeni üyelerini yönlendirmek.
– Yaklaşan etkinlikler hakkında bilgi vermek, anketler dağıtmak ve çevrimiçi platformlar yoluyla öğretimdeki son gelişmeler hakkında personeli bilgilendirmek
MESLEKİ GELİŞİM BİRİMİ TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER
AMAÇ: Kuruma yeni alınan elemanlara Yabancı Diller Yüksekokulu’nu tanıtmak, öğretim elemanından beklentileri belirtmek ve daha yüksek performans göstermesini sağlamak amacıyla ön eğitim vermek.
KAPSAM: Yabancı Diller Yüksekokulu’ndaki tüm birimlerin tanıtımını ve tüm yeni öğretim elemanlarını kapsar.
AMAÇ: Öğretim elemanlarını değişen ve gelişen mesleki yöntemler hakkında bilgilendirmek ve sınıf içi performanslarını arttırmak.
KAPSAM: Yabancı Diller Yüksekokulunda çalışan tüm öğretim elemanları
AMAÇ: Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilk ve ortaöğretim kurumlarında çalışan yabancı dil öğretmenlerinin, fikir alışverişinde bulunmaları, yabancı dil öğretimindeki yenilikleri takip edebilmeleri ve öğretmenlik becerilerini bir üst seviyeye taşımalarına yardım etmek, gerektiğinde öğretmenlerle yapılan görüşmeler çerçevesinde kurumların ihtiyaçlarını analiz edip, bu ihtiyaçlara göre özelleştirilmiş 60 ya da 90 dakikalık atölye çalışmaları, seminer haftalarına göre planlanmış eğitim ve çalıştaylar düzenlemek.
KAPSAM: Bu eğitimler devlet okulları ve özel okullarda çalışan yabancı dil eğitmenlerini kapsar.
İÇERİK:
Atölye ve Seminer Başlıkları
Classroom Management Fundamentals – Sınıf Yönetiminin Temeltaşları
Learner types/styles – Öğrenci Tipleri; Öğrenme Şekilleri
Task-based learning – Görev Temelli Öğrenme
Learner Motivation and Engagement – Öğrenci Motivasyonu
Blended Learning / Flipped Learning – Teknolojiyle Harmanlanmış Öğrenme
Mindfulness for the Art of Teaching – Öğretme Sanatında Bilinçli Farkındalık Uygulamaları
Teaching Vocabulary – Sözcük Öğretimi
Game based learning – Oyun Temelli Öğrenme
Creative Writing – Yaratıcı Yazma
Storytelling in the Classroom – Sınıfta Öykü Anlatımı
Storyline in the Classroom – Sınıfta Öyküsel Gerçeklik
Creative Reading – Yaratıcı Okuma
Drama in the classroom – SınıftaYaratıcı Drama
Adapting the Course Book /Curriculum – Ders Kitabı ve Programı Entegrasyonu
Speaking strategies – Konuşma Stratejileri
Effective listening Etkili Dinleme
AMAÇ: Buca Eğitim Fakültesi, İngilizce, Almanca ve Fransızca Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin sınıfta uygulayabilecekleri teknikleri, karşılaşabilecekleri problemleri ve çözümlerini düzenlenen atölye ve seminerlerde sunmak, alandan kişilerle fikir alışverişinde bulunmalarını sağlayarak mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak.
KAPSAM: 9 Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği, Almanca Öğretmenliği ve Fransızca Öğretmenliği Bölümü öğrencilerini kapsar.