Font Büyüt
Arka Plan Rengini Değiştir

Ders İzlencesi


AKADEMİK DÜZEYLER VE DERS KAYNAKLARI

 

Tüm diller ve düzeyler için öğrencilerin dil beceri seviyeleri Avrupa Ortak Dil Önerileri Çerçevesi ölçütlerine göre belirlenir ve akademik yılsonunda belirlenen hedefler şunlardır:

Program sonunda öğrenciler;

 

  1. Programda ayrıntılı olarak belirlenen hedef dildeki dil bilgisel yapı ve anlamları kavrayabilir. Hedef dil düzeyi programa temel düzeyden başlayanlar için en az orta üstü olarak ifade edilebilir.
  2. Hedef dilde akademik bir metni okuyabilir ve yüzeysel okuma, tarayarak okuma, tahmin edebilme becerilerini kullanabilir; metindeki önemli ayrıntıları saptayabilir; bilinmeyen sözcükleri metin yardımıyla tahmin edebilir; önemli sözcükleri başka dil becerilerinde kullanabilir; metinde doğrudan belirtilen veya çıkarım yoluyla belirlenebilecek düşünceleri saptayabilir.
  3. Akademik düzeyde bilgi veren, görüş bildiren, problem-çözüm ve sebep-sonuç odaklı kompozisyon yazabilir; farklı bağlaçlar, dil bilgisel yapılar ve verilen konuyla ilgili sözcükleri etkili biçimde kullanabilir; noktalama ve yazım kurallarını doğru biçimde kullanılabilir.
  4. Akademik ders anlatımını dinleyebilir; dersin ana fikrini anlayabilir; dersin sunumundaki organizasyonu kavrayabilir; sözsel ipuçlarını ve önemli sözcükleri fark edebilir; dinlerken not alabilir; dinleme sırasında zayıf ve güçlü sesletimleri ve tonlamayı ayırt edebilir.
  5. Çeşitli konuşma konularında kendisini sözel olarak ifade edebilir; hem akıcı hem de doğru biçimde konuşabilir; konuşmasını düzenleyebilir; etkili bir biçimde tartışmalara katılabilir; konuya uygun bağlaç ve sözcükleri kullanabilir.

 

İNGİLİZCE

Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce hazırlık bölümü akademik yılın başında temel, orta ve orta ileri üzere üç düzey ile eğitime başlar. Öğrenciler akademik yılın başında girdikleri muafiyet sınavından aldıkları sonuca göre muaf olma hakkı kazanırlar; muaf olamayan öğrenciler de kendi dil düzeylerine uygun kurlara düzey belirleme sınavı ile yerleştirilir. Temel ve Orta düzeyde haftalık ders saati 25, orta ileri düzeyde ise 20’dir. Dersler temel İngilizce ve beceri (okuma, yazma, konuşma ve dinleme) odaklı işlenmektedir.

Kullanılacak ders materyalleri şunlardır:

 

Temel Düzey

Main Course: Empower Second Edition Elementary / Pre-Intermediate / Intermediate (students’ book with digital pack) + Upper-int. Supplementary Materials

 

Skills: Empower Academic Skills and Reading Plus Elementary / Pre- Intermediate / Intermediate + Supplementary Materials

 

 Orta Düzey

Main Course: Empower Second Edition Pre-Intermediate / Intermediate / Upper-Int  (students’ book with digital pack)

 

Skills: Empower Academic Skills and Reading Plus Pre- Intermediate / Intermediate / Upp-Int. + Supplementary Materials

 

 Orta İleri Düzey

Main Course: Empower Second Edition Intermediate / Upper-Int (students’ book with digital pack)

Skills: Empower Academic Skills and Reading Plus Intermediate / Upp-Int. + Supplementary Materials

 

 

ALMANCA

Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Almanca hazırlık bölümü akademik yılın başında temel düzey ile eğitime başlar. Öğrenciler akademik yılın başında girdikleri muafiyet ve düzey belirleme sınavından aldıkları sonuca göre muaf olma hakkı kazanırlar; muaf olamayan öğrenciler de kendi dil düzeylerine uygun kurlara yerleştirilirler. Temel ve Orta düzeyde üç tür ders bulunur. Bunlar, Temel Almanca, bütünleşik okuma ve yazma ve konuşma dersleridir. Temel ve orta düzeyde iki tür ders vardır: Temel Almanca, bütünleşik okuma ve yazma ve bütünleşik dinleme ve konuşma dersleridir. Temel ve Orta düzeyde haftalık ders saati 25’tir.

Kullanılacak ders materyalleri şunlardır:

Temel Düzey

Lesen und Hörproben :Lektüre zur Foto-Hörgeschichte

Hauptkurs: Schritte international NEU A1/1- A2/1 Kursbuch + integriertes Arbeitsbuch mit Audio-CD und interaktiven Übungen für den PC + integrierter Arbeitsbuch-CD mit Hörtexten und interaktiven Übungen für den PC Intensivtrainer+ Kopiervorlagen+DVD (PAL)

 

Orta Düzey

Lesen und Hörproben :Lektüre zur Foto-Hörgeschichte

Hauptkurs: Schritte international NEU A2/2 – B1/2 Kursbuch + integriertes Arbeitsbuch mit Audio-CD und interaktiven Übungen für den PC + integriertes Arbeitsbuch-CD mit

Hörtexten und interaktiven Übungen für den PC Intensivtrainer+ Kopiervorlagen+DVD (PAL)

 

FRANSIZCA

Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Fransızca hazırlık bölümü akademik yılın başında temel düzey ile eğitime başlar. Öğrenciler akademik yılın başında girdikleri muafiyet ve düzey belirleme sınavından aldıkları sonuca göre muaf olma hakkı kazanırlar. Temel düzeyde üç tür ders bulunur. Bunlar Temel Fransızca, bütünleşik okuma ve yazma ve konuşma dersleridir. Haftalık ders saati 25’dir.

Kullanılacak ders materyalleri şunlardır:

 

Temel Düzey

 

Manuel:  Alter Ego Plus A1.1 – A1.2

Lecture et Ecriture: Livret de lecture et d’écriture (en ligne)

Conversation: Les themes sur Internet (Culturethèque)

 

 Orta Düzey

 

Manuel: Alter Ego Plus A2.1 A2.2

Lecture et Ecriture: Livret de lecture et d’écriture (en ligne)

Conversation: Les themes sur Internet (Culturethèque)

 

  İleri Düzey

 

Manuel: Alter Ego Plus B1

Lecture et Ecriture: Livret de lecture et d’écriture (en ligne)

 

Conversation: Les thèmes sur Internet (Culturethèque)

 

 RUSÇA

Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Rusça hazırlık bölümü akademik yılın başında temel ve orta olmak üzere iki düzey ile eğitime başlar. Öğrenciler akademik yılın başında girdikleri muafiyet ve düzey belirleme sınavından aldıkları sonuca göre muaf olma hakkı kazanırlar; muaf olamayan öğrenciler de kendi dil düzeylerine uygun kurlara yerleştirilirler. Temel ve orta düzeyde temel beceriler olan dinleme-anlama, okuma-anlama, yazma ve konuşma becerileri ile birlikte alt beceriler olan dil bilgisi becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Temel ve orta düzeyde haftalık ders saati 25.

 

Kullanılacak ders materyalleri şunlardır:

 

Başlangıç Düzey

 

Русский Сезон: учебник по русскому языку. Элементарный уровень / М.М. Нахабина, В.Е. Антонова, И.И. Жабоклицкая, И.В. Курлова, О.В. Смирнова, А.А. Толстых. – 2-е изд. – М. Институт русского языка и культуры МГУ им. Ломоносова; Спб. : Златоуст, 2017. – 336 с.

 

 

Русский Сезон: рабочая тетрадь. Элементарный уровень / М.М. Нахабина, В.Е. Антонова, И.И. Жабоклицкая, И.В. Курлова, О.В. Смирнова, А.А. Толстых. – 2-е изд. – М. Институт русского языка и культуры МГУ им. Ломоносова; Спб. : Златоуст, 2015. – 156 с.

 

 

Русский язык в упражнениях. – 19-е изд. – М. Русский язык. Курсы, 2009. – 383 с.

 

Начинаем читать по-русски: Пособие по чтению для иностранцев, начинающих изучать русский язык / И.В.Курлова. – М.: Русский язык. Курсы, 2008. – 112 с.

 

 

Прописи для обучения письму / Л. Носова – Курал, О. Горбунова – Онер. – Анкара: Нюанс Паблишинг, 2021.

 

 

Temel Düzey

 

Дорога в Россию. Учебник русского языка (базовый уровень) / В.Е. Антонова, М.М. Нахабина, А.А. Толстых. – М.: ЦМО МГУ им. М.В. Ломоносова. – Спб: Златоуст, 2004. – 256 с.

 

Дорога в Россию. Учебник русского языка (первый уровень – I) / В.Е. Антонова, М.М. Нахабина, А.А. Толстых. – М.: ЦМО МГУ им. М.В. Ломоносова. – Спб: Златоуст, 2004. – 200 с.

 

50 русских текстов: Книга для чтения на русском языке для иностранцев / И.Г. Губиева, В.А. Яцеленко. – М.: Русский язык. Курсы, 2008. – 168 с.